Kursus i brobygning

gitte | I Ukategoriseret | 0 Kommentarer | 1120 Fremvisninger | Udskriv

Formål og Indhold

Med baggrund i den nye grundskolereform og gymnasiereform, hvor der er enighed om, at fremmedsprog skal opprioriteres og tilbydes tidligere i grundskolen og i det hele taget vægtes højere i hele uddannelsessystemet, vil vi med dette kursus præsentere nogle anderledes og utraditionelle brobygningsforløb, som kan være med til at vække og fremelske elevernes interesse og motivation for at lære de romanske sprog.

 

Forløbenes indhold og faglighed har til formål at give eleverne et realistisk billede af, hvordan man underviser i og arbejder med sprogfagenes kerneområder og dermed give potentielle elever et klart billede af, hvad man forstår ved sprogundervisning, og hvilken nyttevirkning sprogindlæring har på sigt.

 

Der vil på kurset også blive fremvist forløb og aktiviteter, som vil være baseret på tværinstitutionelt sprogligt samarbejde med anvendelse af fælles digitale platforme og digital kommunikation mellem eleverne på fx grundskolen og eleverne på STX og HHX.

 

Målgruppe

Fransklærere, spansklærere og italiensklærere fra Grundskolen, STX, HHX, VUC og De Videregående Uddannelser (Lærerseminariet, Universiteterne og Handelshøjskolerne)

 

Tid og sted

Tirsdag d. 18. april 2017 kl. 09.00 - 16.00 i Aalborg

Torsdag d. 20. april 2017 kl. 09.00 – 16.00 i Odense

Tirsdag d. 25. april 2017 kl. 09.00 – 16.00 i Aarhus

Torsdag d. 27. april 2017 kl. 09.00 – 16.00 i København

 

 

Pris

1300 kr.

 

Tilmelding

Senest 30. marts 2017 til Ulla Pedersen på ulla.pedersen@skolekom.dk  tlf.  29 868143

 

Ved tilmeldingen oplyses navn og ansættelsessted, ean-nummer, samt det kursussted, hvor man ønsker at deltage i kurset.

 

Se også annoncen på Fransklærerforeningens hjemmeside: http://fransklaererforeningen.weebly.com/aktuelle-kurser.html

Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.