Fagdidaktisk kursus med fokus på de nye læreplaner

gitte | I Ukategoriseret | 0 Kommentarer | 3413 Fremvisninger | Udskriv

Formål og Indhold

Kurset vil indeholde oplæg og workshops om vigtige områder i den nye læreplan og praktiske didaktiske eksempler på, hvordan disse kan implementeres i undervisningen, herunder fx:

 

-       Oplæg om den nye skriftlige eksamensopgave i italiensk på begynderniveau og fransk på fortsætterniveau samt den daglige praksis vedrørende opbygning af elevernes skriftlige kompetence for alle tre sprogfag. 

-       Hvordan sikrer vi i praksis, at eleverne får gode planlægnings- og læsestrategier, så de kan forstå, fortolke samt tale og skrive om de fransksprogede forlæg ved både mundtlig og skriftlig eksamen?

-       Hvordan sikrer vi, at eleverne bliver i stand til at samtale om et billede i længere tid og udvide samtalen til også at omfatte interkulturelle, samfundsmæssige (og erhvervsfaglige aspekter)?

-       Zoran Lekovic viser i praksis, hvordan rap kan hjælpe eleverne til at lære fransk, spansk og italiensk
 

-       Hvordan træner vi elevernes innovative kompetence gennem innovative undervisningsformer og forløb?

-       Oplæg om ’Den aktuelle samfundsmæssige og politiske situation i Frankrig, Spanien og Italien.’

 

De enkelte eksempler på forløb vil blive udarbejdet med den progression, som forventes i de nye læreplaner.

 

 

Målgruppe

Fransklærere, spansklærere og italiensklærere fra STX, HF, VUC og HHX  

 

Tid og sted

Internatkursus med overnatning:

Fra mandag d. 18. november kl. 09.30 til tirsdag d. 19. november kl. 16.00, 2019.

Sted: Severin Kursuscenter i Middelfart

 

Pris

4500 kr.   

 

Tilmelding

Senest 5. september 2019 til Ulla Pedersen på uppedersen@gmail.com  tlf.  29 868143

 

Ved tilmeldingen oplyses navn, ansættelsessted, skolens adresse, fag og ean-nummer.

 

Se også annoncen på Fransklærerforeningens hjemmeside:    https://fransklaererforeningen.weebly.com/aktuelle-kurser.html

 

Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.