Kursus i digitale kompetencer

gitte | I Ukategoriseret | 0 Kommentarer | 3477 Fremvisninger | Udskriv

Indhold

Hvordan opøver vi eleverne i at forholde sig kritisk til de nyhedsinformationer, de udsættes for på nettet og også til deres egen anvendelse af digitale medier og værktøjer i deres faglige læring.

Der vil være fokus på, at eleverne også selv producerer træningsopgaver, da netop udarbejdelse af opgaver er en vigtig indlæringsfaktor.

Vi vil i praksis arbejde med læringsforløb der har fokus på:

- Opgaver med informationssøgning, som skal træne eleverne i at udtænke intelligente søgekriterier og udvikle deres kildekritiske sans og evne til at vurdere søgeresultatet.

- Intensiveret træning af ordforråd og grammatik med Quizlet live, Memrize og Lyricstraining mm.

- Undervisningsforløb med fællesskrivning i Google Docs, Mentimeter, Padlet, Emaze, Sway,

Chatprogram  mm. Eleverne lærer at indgå i og bidrage til digitale fællesskaber med fagligt sigte og lærer at skelne mellem egne produktioner og fælles produktioner og undgå plagiat.

- Intensiveret træning af mundtlig sprogfærdighed via podcast og vodcast, som eleverne producerer vha. Vocaroo, Narrable  mm. Gennem den digitale proces, bliver eleverne mere bevidste om at formulere sig godt på sproget.

- Undervisningsforløb, hvor man med Ed-Puzzle laver breaks i filmklip og indsætter spørgsmål og andre opgaver, som eleverne skal diskutere og løse på målsproget.

- Undervisningsforløb med kontakt til elever fra målsprogsområdet via E-Twinning, chat, Appear.in.

Fransklærere, spansklærere og italiensklærere på stx, hf, vuc og hhx

Aalborg         d. 25. februar, 2020            kl. 09.00 – 16.00

Odense          d. 27. februar, 2020            kl. 09.00 – 16.00

Aarhus          d.  2.  marts, 2020               kl. 09.00 – 16.00

København    d.  4.  marts, 2020               kl. 09.00 – 16.00

Pris pr. deltager:  1500 kr.

Senest 1.februar 2020 til  uppedersen@gmail.com    tlf  29868143

Ved tilmelding opgives: Navn, fag, ansættelsessted + ansættelsesstedets adresse samt ean-nummer.

Kurset oprettes ved min. 30 deltagere

Se også annoncen på Fransklærerforeningens hjemmeside: